۰

کارمندان برای پیشگیری از ابتلا به کرونا چه باید بکنند؟

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۲
کارمندان برای پیشگیری از ابتلا به کرونا چه باید بکنند؟
مطابق آمار منتشر شده در میان کشور‌هایی که به ویروس کرونا مبتلا شده بودند مردان به نسبت زنان بیشتر در معرض ابتلا به این ویروس کشنده قرار می‌گیرند. اما این ویروس برای شاغلان و کارمندانی که در بیرون از منزل به فعالیت مشغول هستند کمی خطرناک است که باید با رعایت اصول بهداشت فردی و جمعی نقش زیادی در مهار ویروس کرونا داشته باشند.
برای محافظت از کارمندانی که روزهای شیوع کرونا، ملزم هستند که در محیط کار حاضر شوند، چه کارهایی می‌توان کرد؟ آیا می‌توانیم خطر ابتلا به کرونا را تا حد زیادی کاهش دهیم؟ با این اقدامات ساده مراقب سلامتی خود در محیط کار باشیم.
ویروس کرونا از طریق سرفه و عطسه و از راه قطرات تنفسی گسترش پیدا می‌کند و به راحتی گسترش پیدا می‌کند. همچنین ممکن است با لمس کردن یک سطح آلوده و سپس لمس کردن بینی یا دهان، فرد به آن آلوده شود. شیوع این ویروس به همین علت است که بسیار زیاد بوده است.
 
به همین علت مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها به کارمندان توصیه می‌ کنند:
در صورت بروز علائم تنفسی (سرفه، عطسه و تنگی نفس) و یا دمای بالاتر از ۳۸ درجه در خانه بمانید.
در صورت بروز این علائم اگر در محل کار هستید، آن را ترک کنید.
اگر سرفه یا عطسه می‌کنید، با آرنج یا شانه خود، راه پخش قطرات تنفسی خود در هوا را کنترل کنید.
دست‌ها را حداقل به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشویید و یا از یک ضدعفونی کننده دستی مبتنی بر الکل استفاده کنید.
از آنجاییکه شستشوی دست از مهمترین و موثرترین دفاع‌ها است، کارفرمایان باید اطمینان حاصل کنند که کارمندان به تجهیزات شستشوی آماده دسترسی دارند. شواهدی در دست است که خشک کردن دست با حوله کاغذی بهتر از سایر روش‌ها است.
ضدعفونی‌های الکلی همراه خود داشته باشید و تمام سطوحی که مرتب لمس می‌کنید مانند موس، زیرموس، کیبورد، میز کار و سایر سطوح را ضدعفونی کنید. تمیز کردن مناطق مشترک می‌تواند خطر شیوع بیماری تنفسی را کاهش دهد.
 
به طور خلاصه اقدامات زیر را انجام دهید:
۱. بلافاصله پس از رسیدن دستان خود را مرتب با آب، صابون یا مایع بشویید و هر چند ساعت یک بار آنها را ضدعفونی کنید.
۲. قبل از زمانی که دستانتان را با آب و صابون نشسته اید آنها را به چشم، دهان، بینی و گوشتان نزنید.
۳.  بعد از استفاده از سرویس بهداشتی حتما دستان خود را بادقت بشویید.
۴.  در سرویس‌های بهداشتی از سطل‌های پدالی دردار استفاده کنید.
۵.  در سطل زباله را با دست باز نکنید.
۶.  دستگیره در و شیرآب را با دستمال کاغذی باز کنید.
۷.  در مسیر اداره از لمس وسایل و سطوح عمومی بپرهیزید.
۸.  از دستکش یک بار مصرف استفاده کنید.
 
نکات بهداشتی استفاده از آسانسور:
۱.  به هیچ وجه از انگشتانتان برای زدن دکمه آسانسور استفاده نکنید.
۲.  دکمه‌های آسانسور را با دستمال کاغذی، گوش پاک کن یا خلال دندان تمیز، فشار دهید.
۳.  داخل آسانسور رو به در بایستید و از قرار گرفتن در مقابل هم پرهیز کنید.
به یاد داشته باشید که از امکانات غذای بیرون بر استفاده نکنید، در محیط خارج از منزل از لیوان یک بار مصرف استفاده کنید و قند‌های اشتراکی را هم مصرف نکنید.
 
چه زمانی نباید سر کار برویم؟
کارمندان در صورت بروز علائم ویروس کرونا باید در خانه بمانند. مدیران نباید امکان دورکاری را از افرادی که ممکن است دیگران را آلوده کنند دریغ کنند. کارمندان و مراجعانی که علائم خطرناکی دارند باید از کارمندان جدا شوند و مواجهه عمومی از آنها سلب شود. همچنین باید حتما از ماسک استفاده کنند و تا جای ممکن به مکان‌های عمومی نروند.
شرکت‌ها و سازمان‌ها در دوره شیوع بیماری، باید سیاست‌های مرخصی خود را منعطف کنند و تا جای ممکن از دورکاری استفاده کنند.
 
 

222
کد مطلب : ۵۴۵۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما