۰

برگزاری آموزشی توجیهی رابطین فرهنگی دادگستری استان آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۲
برگزاری آموزشی توجیهی رابطین فرهنگی دادگستری استان آذربایجان شرقی
به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان آذربایجان شرقی، در این دوره آموزشی مدیر سامانه ارزیابی و نظارت استان های معاونت فرهنگی قوه قضاییه به تشریح مدل تعالی فرهنگی دادگستری استان شامل دو بخش «معیارهای توانمندساز» و «معیارهای نتایج» پرداخت و اخلاقمداری، پاسخگویی و تکریم ارباب رجوع، ارزش افزایی برای مخاطبان، مشارکت های اثربخش با سازمان ها و نهادهای بیرونی، کسب نتایج متوازن و پایدار، مدیریت از طریق فرآیندها، رهبری تحولی و الهام بخش، موفقیت از طریق کارکنان فرهنگی و یادگیری، بهبود و نوآوری را از جمله ارزشها و مفاهیم بنیادین تعالی فرهنگی برشمرد.
محسن فتح اله بیاتی همچنین به ارزیابی تکریم ارباب ‌رجوع در دادگستری پرداخت و سلامت و کارآمدی دستگاه قضایی و تکریم ارباب رجوع از چالش های اصلی قوه قضاییه اعلام کرد و با اشاره به دستورالعمل تکریم ارباب رجوع دستگاه قضایی، مواردی چون حق دسترسي عادلانه به خدمات و اطلاعات، حق برخورداری از احترام و حفظ حريم مناسب نوع انسان، حق آگاهي و اظهار‌نظر، حق مصونيت از تبعيض و ظلم، حق طلب پاسخ در مقابل درخواست‌ها و شکايات و حق جبران خسارت ناشي از فعاليت نامطلوب دستگاه قضایی را از جمله حقوق ارباب ‌رجوع بیان کرد.
وی شفاف ‌سازی و اطلاع‌رسانی خدمات، تمهید امکانات، تجهیزات و تسهیلات جانبی، اخلاق و رفتار مناسب، خدمات الکترونیک و غیرحضوری و ارتباط و پاسخ‌گویی به درخواست‌ها و شکایات را از اقدامات اصلی در راستای ارتقای رضایت و تکریم ارباب‌رجوع در دستگاه قضایی برشمرد.
مدیر سامانه ارزیابی و نظارت استان های معاونت فرهنگی قوه قضاییه برخورداری از کرامت انسانی و رفتار محترمانه و اسلامی، برخورداری از اِعمال بی‌طرفانه، دقیق و کامل قوانین و مقررات، مصون بودن از تبعیض در نظام­ها، فرآیندها و تصمیمات دادگستری، دسترسی آسان و سریع به خدمات دادگستری، حفظ و رعایت حریم خصوصی همه افراد، آگاهی به‌موقع از تصمیمات و فرآیندهای دادگستری و دسترسی به اطلاعات موردنیاز، اظهارنظر آزاد و ارائه پیشنهاد در مورد تصمیمات و فرآیندهای دادگستری، برخورداری اشخاص توان­خواه از امتیازات خاص قانونی، رسیدگی به‌موقع و منصفانه به شکایات و اعتراضات و جبران خسارات وارده در اثر قصور یا تقصیر دادگستری و کارکنان آن را ارزش‌های بنیادین تکریم ارباب‌ رجوع بیان کرد.



222
کد مطلب : ۵۰۸۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

پرسش و پاسخ
نحوه نقل و انتقال انشعابات ساختمان چگونه است؟
در اسناد تنظیمی هنگام معاملات املاک و مستحدثات، علاوه بر مشخصات ثبتی ملک بر چگونگی حق استفاده از انشعاباتی از قبیل آب، برق،...
جرم جعل چیست و مصادیق جعل مادی کدام است؟
در تعریف جرم جعل می توان گفت که عبارت است از: ساختن یا تغییر آگاهانه نوشته یا سند، ساختن مهر یا امضای اشخاص رسمی یا غیررسمی،...
پیامدهای حقوقی اقامتگاه کدام است؟
اقامتگاه به مکان معینی گفته می‌شود که فعالیت‌ها و امور شخص، اعم از سکونت و اداره امور وی در آن مکان متمرکز شده و به نوعی ...